Kurser

KRAP – Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik – Del 2

Praktisk anvendelse af KRAP i dagligdagen med fokus på handleplaner og målrettet arbejde med borgerne. Redskaber som registreringsskemaer, 4-kolonneskemaer, måltrappe, samt fra drøm til virkelighed understøtter det målrettede arbejde, sammen med en lidt dybere indføring i det kognitive begrebsapparat.

Formål:

KRAP Del 2 bygger videre på det grundlæggende kendskab til KRAP-tilgangen og har fokus på praktisk anvendelse af metoden i dagligdagen, særligt i arbejdet med handleplaner og målrettet udvikling sammen med borgerne.

Deltagerne får konkrete værktøjer og metoder, der understøtter systematisk arbejde med borgerens mål, ressourcer og udvikling – og opnår en dybere forståelse af det kognitive begrebsapparat i KRAP.

Indhold:

  • Udvikling og opfølgning på handleplaner

  • Målrettet pædagogisk arbejde med borgerens udvikling

  • Brug af følgende redskaber i praksis:

    • Registreringsskemaer

    • 4-kolonneskemaer

    • Måltrappen

    • Fra drøm til virkelighed

  • Systematik i mål- og udviklingsarbejde

  • Refleksion over egne praksisformer

  • Uddybning af det kognitive begrebsapparat i KRAP

Kurset lægger vægt på øvelser og praksisnære eksempler, så deltagerne kan anvende KRAP-redskaberne aktivt i det daglige arbejde.

Udbytte:

  • Øget kompetence i anvendelse af KRAP i praksis

  • Evne til at arbejde systematisk med mål og handleplaner

  • Konkrete redskaber til opfølgning og evaluering

  • Dybere forståelse af det kognitive perspektiv i KRAP

  • Større bevidsthed om egen rolle i borgerens udviklingsproces

Underviser

På dette kursus undervises der af Jesper Knudsen.
Læs her om hans faglige forudsætninger.

Tilmeld dig herunder til et af de kommende kurser.