KRAP – Kognitiv, Ressourcefokuseret og Anerkendende Pædagogik – Del 2
Formål:
KRAP Del 2 bygger videre på det grundlæggende kendskab til KRAP-tilgangen og har fokus på praktisk anvendelse af metoden i dagligdagen, særligt i arbejdet med handleplaner og målrettet udvikling sammen med borgerne.
Deltagerne får konkrete værktøjer og metoder, der understøtter systematisk arbejde med borgerens mål, ressourcer og udvikling – og opnår en dybere forståelse af det kognitive begrebsapparat i KRAP.
Indhold:
-
Udvikling og opfølgning på handleplaner
-
Målrettet pædagogisk arbejde med borgerens udvikling
-
Brug af følgende redskaber i praksis:
-
Registreringsskemaer
-
4-kolonneskemaer
-
Måltrappen
-
Fra drøm til virkelighed
-
-
Systematik i mål- og udviklingsarbejde
-
Refleksion over egne praksisformer
-
Uddybning af det kognitive begrebsapparat i KRAP
Kurset lægger vægt på øvelser og praksisnære eksempler, så deltagerne kan anvende KRAP-redskaberne aktivt i det daglige arbejde.
Udbytte:
-
Øget kompetence i anvendelse af KRAP i praksis
-
Evne til at arbejde systematisk med mål og handleplaner
-
Konkrete redskaber til opfølgning og evaluering
-
Dybere forståelse af det kognitive perspektiv i KRAP
-
Større bevidsthed om egen rolle i borgerens udviklingsproces
Underviser
På dette kursus undervises der af Jesper Knudsen.
Læs her om hans faglige forudsætninger.



